06 september 2006

Det viste seg at beina mine var like lange, det var bare bakken som var skeiv

Vel, det kom NOE godt ut av katastrofehelga (som jeg glemte å klage om siden jeg var alt for bakfull): trøkkfører T disket opp med masse gamle spill fra harddisken sin. Ski or die! Lemmings! Heroes of might and magic! Sim city! Prince of Persia! Og jeg som har studieuke neste uke, med leseprogrammet klart og greier... Jeg bare vet at Theme hospital vil blinde meg for de langsiktige konsekvensene av mine handlinger.

Og så har jeg vært på biblioteket og bunkret opp på sci-fic. Jeg klarte faktisk å grave fram første bind av Dune heldigvis, jeg var redd jeg hadde oppdaget min egen lov. "Når en fantasy/sci-fic-serie passerer 5 bind vil bind nr. 1 kun være tilgjengelig på et hvilket som helst offentlig bibliotek den 29. februar" eller noe i den duren. Formuleringen trenger vel litt finpuss...

Det viser seg at det finnes en graf som heter PDF (Probability Density Function)... Du vet, sånn normalfordeling og slike ting. Og så har jeg lært hva n! betyr. Menjeg mener fortsatt at det like så godt kan være et vanlig navn i Afrika sør for Sahara.

Ingen kommentarer: